سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سه چیز را دوست می دارد : کم گویی، کم خوابی و کم خوری ؛ و سه چیز را خداوند دشمن می دارد :پُرگویی، پُرخوابی و پُرخوری . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 85 دی 14 , ساعت 2:47 عصر

به نام خدا

حدیث از پیامبر: وقتی بنده ای در اطاعت از خدا کوتاهی نماید، خداوند او را به غم مبتلا کند.

و چه غم شیرینی است که بنده بفهمد و شیرینی توبه را حس کند.

و شاری که از بازگشت تو به سوی پروردگارت ایجاد می شود چقدر پر قدرت است، انسان محسوس متوجه می شود که مثلا بعد از مدتی چقدر این نماز و روزه، حال در من ایجاد کرد؟. چقدر متحول شدم. چقدر احساس منقلب شدن به انسان دست میده !!! و از نزدیک خدا رو لمس می کنم.

زیر اس ام اس که نوشتم فکر کنید و به من هم بگید یعنی چی؟

احسان جواب داد و آشوبی در دلم ایجاد شد.

نوشت که : و من اعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکا و نحشره یوم القیامه اعمی سوره طه آیه 124

و من نفهمیدم که چیه و زنگ زدم و پرسیدم و گفت توی بینش دبیرستان بوده و یادمون رفته و (دقت کنید که یادم رفته بود و میره). و به شوخی گفت و چه رندانه گفت که اگه خوب خونده بودی الان یادت بود و بعد از اینکه برام معنی کرد که ترجمه فارسی این آیه یه همچین چیزی میشه ... خوش و بش کردیم و خدافظی کردیم و من سریع اومدم سراغ سی.دی قرآن و سرچ کردم و چند تا آیه بعدش رو هم خوندم (به قول استاد آیت الله جوادی آملی: چقدر این کتاب شیرین است ؟ ) ... دیگه نمی تونم بگم چه حالی بهم دست داد. حالی بهم دست داد که سابقه نداشت.مفاهیمی بود دردناک تر از غفلت و تکبر و ظلم و گناه کبیره و دوری از خدا و راه ضلالت. مفاهیمی عمیق تر و شیرین تر  از تسبیح و وحدانیت و درک صفات خدا و ... بهشت. مفهومی بود برخاسته از همان توصیه ای که پدرم به من کرد و آن هیچ نبود جز این یک جمله:

اگه می خوای راز خلقت و آفرینش رو کشف کنی به داستان اخراج شیطان از بهشت و نزول انسان بر زمین فکر کن و بیاندیش و بخوان و تامل کن. هر چه بیشتر بهتر. (هبوط)

جلد 13 تفسیر نمونه صفحه 325 رو بخونیدیا در اینترنت تفسیر المیزان همین آیه رو پیدا کنید. و شما هم بخونید. و بهم بگید که نقش احسان در خداشناسی من امشب چی بوده؟ منتظر نظراتتون هستم.

نوشته شده از اصل نوشته در وبلاگ ( قرآن من ) توسط صابر طباطبائی یزدی در آدرس http://quran19.persianblog.com  مراجعه کنید.





لیست کل یادداشت های این وبلاگ